Tårta

Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen och Agnes har hunnit ha 1-årskalas. Kalaset var jättetrevligt och Agnes var på sitt bästa humör. Hon mumsade i sig tårta och var så nöjd. Tårtan hade vi gjort själva, jag och mamma. Mamma bakade och jag dekorerade. Istället för att använda vanlig marsipan hade vi beställt hem sugerpaste och flowerpaste, vi hade själva ingen aning om vad det var igentligen, men vi hade försökt läsa på och kom fram till att det nog var bra grejer, och det gick dessutom att äta... ;-)
Å visst kändes det som bra grejer när vi jobbade med det, mycket lätt att forma å så. När tårtorna var klara (vi gjorde två), så åkte jag hem och mamma skulle ta med sig dem till kalaset dagen efter. 
På morgonen fick jag ett telefonsamtal - tårtorna var förstörda... Tydligen hade sockerpastan som vi hade täckt tårtorna med "runnit av"... Vi har ingen aning om varför. Så går det när amatörer ska använda sig av proffs-meterial... Suck.
En av tårtorna hade dock inte förstörts så mycket, men man ser att locket håller på att åka av:



Den andra tårtan hade jag dekorerat med en converse-sko, men den var så förstörd så den vill jag inte ens visa. 
Smaken på tårtorna var det inget fel på som tur var. 

I onsdags var sista gången på distresskursen - å lagom till den blev jag sjuk!
Men jag har lekt lite hemma med distresser, har gjort tre tags:














Idag har Agnes varit hos fotografen igen, det gick riktigt bra. Hon bjuder gärna på ett leende så länge hon får busa lite.
I morgon åker jag till Nässjö på "scrapmarathon". I 12 timmar ska vi sitta och scrappa, med avbrott för mat och gissningsvis en hel del prat. Ska bli jättekul!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: nettan

fin tårta!!!

2011-03-29 @ 19:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0