Scrapmara

Hej!

Förra lördagen var jag på scrapmara i Nässjö. Vuxenskolan hade ordnat tillställningen, kl 11 började den, och sedan höll vi på ända till 23. Trots att jag vaknade med huvudvärk den dagen så hade jag superkul!
Butiken pema.cc höll till inne i lokalerna och hade med sig massor med grejer, så kände man att man behövde nåt när man satt och scrappade, var det bara att lyfta på sig och gå några steg och hiva fram plånboken och shoppa loss lite. Perfekt! Jag gick hem med ganska mycket nya grejer, bl a en stans från Martha Stewart och en hel del distressdynor. Förutom att vi scrappade så anordnades det även workshops, demos och annat kul hela dagen. Hungrig behövde man heller inte vara, mat och fika serverades med jämna mellanrum.
Det var helt enkelt en superbra träff!!

Under dagen så anordnades det tävlingar. En av dem gick ut på att göra nåt som handlade om våren, våriga färger, fjärilar, fåglar och sånt som hör våren till. Jag gjorde en påse och vann första pris med den. Pappret kommer från Pion Design, Sagan om våren. *Gillar*.








En annan tävling handlade om att man skulle göra nåt som INTE innehöll fyrkanter. Så här blev mitt bidrag (min första seriösa LO i hela mitt liv... vann inget pris, men är ganska nöjd ändå...):




Mitt tredje bidrag såg ut så här, det var till en skissutmaning.
Movitet är färglagt med distressdynorna jag köpte. Även här kommer pappret från Pion Design, Sagan om våren.




Igår var det klädmarknad i Bodafors. Jag hjälpte till under dagen, och gjorde även en del fynd! Kul!
På kvällen hade familjen mupprumsinvigning. Är vi inte kloka eller? Näe, det är vi nog kanske inte. Vi hade ett rum över, och min man samlar på Mupparna så då fick alla muppar flytta in i det överblivna rummet. Mupptapet, muppfigurer, muggar, glas, tvålar, kläder, dukar, skivor, dvd:er, spel, pussel... Ganska galet roligt faktiskt! 

I eftermiddag ska vi på våffelkalas, mums. Men först ska det ordnas lite lunch.

Hejhej!

/Sandra

 

Kommentarer
Postat av: tina

Bild på mupprummet tack

2011-04-03 @ 14:34:56
Postat av: Ingela

Som alltid gör du jättefina saker. C sa att du borde vunnit fler priser......

Vill också se blider av mupprummet.......nu ;-)

2011-04-04 @ 08:06:08
Postat av: Sandra

Har fått avslag på att lägga upp mupprumsbilder här. :-(

Tina; du har väl redan sett rummet?

Ingela; ni kommer få en guidad visning nån gång i framtiden...

2011-04-04 @ 20:20:17
Postat av: Ingela

men, varför är han så hemlig, Benny?? Han borde väl vara stolt över sitt verk??? Den muppen ;-P

2011-04-05 @ 14:04:18
Postat av: Gunilla

Hej! Du kan väl maila lite bilder till mej på mupprummet. Är jättenyfiken. ;)

2011-06-23 @ 15:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0