Födelsedag och julblommor

Godkväll i stugorna!

I helgen firade vi födelsedag härhemma, nämnligen min egen. På lördagkvällen lagade min käre make 3-rätters till mig och gästerna, mums!! På söndagen, på själva födelsedagen, fick jag kaffe på sängen, kl 06.... snark....
Lite tidigt kan tyckas men min lilla pluttunge var tydligen utvilad då och ville inte sova mer, så då tyckte min man att det var lika bra att gå och koka lite kaffe och servera.

Paket fick jag också, massor med bra grejer, i pysselväg fick jag Martha Stewarts punch "branch".
Den fick jag tillfälle att testa redan samma dag eftersom vi hade scrapträff igen.
Alster från den träffen visar jag senare, som vanligt blev det inte mycket gjort för mig, endast en grej blev klar, och några blev påbörjade.

I lördags försökte jag mig på att göra lite jularrangemang med blommor. Älskar doften av hyacint!!!
Så här blev resultatet:



Det smög sig visst in två glasburkar i bilden också....

Det var allt för idag, nu blir det TV, eller ska jag koka lite kola???
Jag fick ju två jättefina glasburkar i födelsedagspresent också. Lite liknande dem som är på bilden, fast MYCKET större. En har jag redan fyllt med hembakade saffransskorpor. Det skulle nog passa bra att fylla den andra med hembakad julkola.... Fast det är rätt skönt att sitta och slappa framför TV:n också... och dessutom är det ju massor med dagar kvar till jul som man kan koka kola på. Hmm, det blir nog TV:n....

/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0